Selasa, Julai 17, 2012

Sequin Chiffon aka Kain baju nikah

Ramai b2b suka dengan chiffon.. Saya pun teringin nak pakai chiffon masa nikah.. Sebenarnya dah beli material lace yang sangat simple wakna pink masa Shah bagi hantaran bertunang.. Tapi bapa saya request warna putih untuk nikah.. Jadi kami pun beli kain baru.. 

Harga beaded chiffon agak mahal.. Memandangkan saya ni b2b yang kedekut, so saya memilih chiffon yang berlabuci.. Tak tau orang panggil apa.. Saya panggil Sequin Chiffon.. Kain ni warna off white, labuci warna silver.. Bila kena cahaya, dia berkilau je.. Jadi saya hanya akan tambah sikit beads pada kaki baju supaya dia berat skit dan jatuh cantik pada badan..



Saya beli di JJ Textile S/B di Giant Tampoi.. Customer service yang sangat best.. Rasa macam nak pergi lagi.. Recommended!!!

Saya nak buat baju kurung modern macam dalam gambar ni.. (Source from Majalah Pesona Pengantin).. Sangat suka dengan kain yang plain tapi flowing.. Ala2 suci gitu..

* Ya Allah, permudahkanlah urusan kami.. -Amin-

7 ulasan:

  1. hye..
    nak tanye..berapa rege nye itu..
    sebab tengah blur neh nak buat baju nikah..
    huhu..

    BalasPadam
  2. anakpakshaikh, cantik kan? saya pun suka..

    InaYusoff, harganya sgt murah.. nk review pun segan.. Lainkali saya wat special review utk baju nikah ye.. Beli kat kedai biasa lagi murah daripada beli kat Jakel @ Nagoya..

    Gadis, terima kasih..

    BalasPadam
  3. aah.. cantik sgt. beli kedai biasa mmg lagi murah, banyak juga pilihan

    BalasPadam
  4. assalamualaikum..ayong b2b johor jugak...ada jmp tailor yg best n hrga affordable share2 la ek..mode tgh mencari...ssh btl nak jmp review yg best kat area jb...huhu...

    BalasPadam
  5. cantik kain tuh ...
    nikah iera pon theme putih jgak ..
    masih mencari kain lg ...
    uhuhuhuh...

    BalasPadam

Masih Belum Ada Rezeki

L ebih setahun tak menulis & jenguk blog ni.. Konon-konon sibuk dengan kehidupan harian.. Sebenarnya, berusaha meneruskan hidup.. Weddi...