Selasa, Julai 17, 2012

Sequin Chiffon aka Kain baju nikah

Ramai b2b suka dengan chiffon.. Saya pun teringin nak pakai chiffon masa nikah.. Sebenarnya dah beli material lace yang sangat simple wakna pink masa Shah bagi hantaran bertunang.. Tapi bapa saya request warna putih untuk nikah.. Jadi kami pun beli kain baru.. 

Harga beaded chiffon agak mahal.. Memandangkan saya ni b2b yang kedekut, so saya memilih chiffon yang berlabuci.. Tak tau orang panggil apa.. Saya panggil Sequin Chiffon.. Kain ni warna off white, labuci warna silver.. Bila kena cahaya, dia berkilau je.. Jadi saya hanya akan tambah sikit beads pada kaki baju supaya dia berat skit dan jatuh cantik pada badan..



Saya beli di JJ Textile S/B di Giant Tampoi.. Customer service yang sangat best.. Rasa macam nak pergi lagi.. Recommended!!!

Saya nak buat baju kurung modern macam dalam gambar ni.. (Source from Majalah Pesona Pengantin).. Sangat suka dengan kain yang plain tapi flowing.. Ala2 suci gitu..

* Ya Allah, permudahkanlah urusan kami.. -Amin-

7 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...