Khamis, Disember 30, 2010

Doorgift & Menu Majlis Risik + Tunang

Entry kali ni nak share tentang door gift dan menu semasa Majlis Risik + Tunang pada 5 Dec lalu..

Door gift :

Kalau blogger masih ingat post DIY Door Gift - Box (3).. Saya jadikan box tu sebagai goodie bag.. Rupa box tu setelah di touch-up..

Maaf, gambar dari hp cap ayam.. OP terlupa nak amik gambo door gift.. Redha, sebab OP free.. Idea asal tak de tangkai.. Tapi mak bising takut orang susah nak pegang.. Jadi, saya pun gunakan reben yang ada sebagai tangkai (pemegang).. Saya lekatkan dari dalam box menggunakan double tape..

Saya cuma masukkan coklat yang kami beli kat Apollo sehari sebelum Majlis.. kan dah kata, majlis kelam-kabut.. jadi, haruslah semuanya last minute.. saya beli terus dari kilang Apollo.. sangat murah, dan berbaloi.. kilangnya tak jauh pun dari rumah.. kat Kawasan Perindustrian Larkin.. Sebenarnya, bos kilang tu client syarikat saya bekerja.. tapi bukan banyak sangat pun saya beli.. x jadi nak amik kesempatan atas hubungan tu.. may be next time, saya borong lebih..



Menu yang sangat simple :

Tetamu ingat kami upah keterer.. Sebenarnya, menu utama dimasak oleh mak saya dan dibantu oleh saya.. Kami memang doublekan.. Tapi ramai yang makan bertambah-tambah.. Bukan 2 kali tambah tau, tapi berkali-kali.. Siap mintak tapau lagi.. Alhamdulillah, memang licin.. Saya & bapak tak sempat rasa.. Tapi, kami puas hati sangat..
  1. Nasi Beriani Ayam (resepi keluarga)
  2. Ayam masak black-paper (resepi keluarga)
  3. Sambal tumis udang harimau
  4. Acar rampai
  5. Karipap (beli yang segera)
  6. Kek marble (sponsor by my bestie)
  7. Agar-agar susu (resepi keluarga)
  8. Air oren Sunquick

6 ulasan:

  1. ohow..nice door gift.
    nowadays, org kasi cokelat Apollo je an..actually my parents keje pat Apollo..haha ^.^

    BalasPadam
  2. ye ke Najma?.. wah, bley mintak staff price.. sbb, coklat apollo sedap, tp murah.. memang berbaloi..

    Kilang vitagen pn dekat ngan rumah.. huhuhu..

    BalasPadam
  3. wa..cntik bekas doorgift u dear..u tunang dlu kelam kabut smpi xterpk doorgift.tp on my husbnd side wat majlis kecik plak yg ad door gift time tunang dlu..huhuhu

    BalasPadam
  4. terima kasih.. hasil tangan kami berdua :>

    nmpk sweet sgt ble lelaki lebih excited kn??..

    BalasPadam
  5. salam...suke sticker u...tempah kat mane yer

    BalasPadam
  6. salam, terima kasih.. x tempah pun.. saya design & print sendiri..

    BalasPadam

Masih Belum Ada Rezeki

L ebih setahun tak menulis & jenguk blog ni.. Konon-konon sibuk dengan kehidupan harian.. Sebenarnya, berusaha meneruskan hidup.. Weddi...