Khamis, Oktober 14, 2010

Takde Mood Nak Kahwin!!!!...

Dah berhabuk blog ni.. kenapa saya malas update???... sebenarnya, saya x de mood.. makin nak dekat, cam x de mood lak.. saya x tau nak buat apa... majoriti kawan2 saya dah kahwin.. masing2 dengan hal sendiri.. yang belum kahwin lak x de pengalaman.. mak bapak saya pun anggap saya terlalu berdikari.. lagipun diorang x de pengalaman.. anak pertama lah katakan.. memang saya seorang yang berdikari.. mak bapak saya selalu percaya yang saya boleh buat.. adik2 saya pun sama..

Tapi diorang x tau yang kepercayaan diorang tu buat saya stress.. shah lak sekarang makin busy kerja, saya faham.. lagipun kerja baru.. mesti sungguh2.. kerja buat 2 shift..

Saya x de kakak.. kawan baik saya dah pindah singapore, dah ada anak.. nak contact pun susah.. apa saya nak buat???... Saya betul x de mood nak kahwin.. mesti shah sedih ble tau apa yang terbuku dalam hati saya ni..

Baru balik dari kampung.. Mak bapak saya sibuk canang tarikh kahwin saya kat orang kampung.. nampak cam xcited.. Tapi diorang x tanya pun apa yang nak dibuat??, nak buat camna??, kenapa buat camni??.. bila ajak teman beli barang ayat x boleh blah "ikut suka ko la.." bila saya merajuk, "kitorang x de pengalaman la".. saya ada pengalaman ke?????...

SAYA TAKDE MOOD NAK KAHWIN..

10 ulasan:

  1. =) u always have me. hihi. dear, u should proud of urself. ur parents dah beri kepercayaan sepenuhnya pada u. tinggal nak cari yang terbaik je. Allah knows best. setiap yang pahit, pasti akan ada manis di akhirnya.. cubala tunjuk-tunjuk gambar doorgift ke hantaran ke yang u berkenan, share with ur mom, tanya pendapat die, yang mana lagi cantik ke? ehee..

    saya pun anak sulung. sama juga dengan u, tak da kakak. lagila saya anak perempuan tunggal. stress juga kekadang. ehe. lepas ni, mesti kita akan rindu dengan perasaan sibuk-sibuk persiapan ni. hehe.. cherish every moment u have!

    *hugs*

    BalasPadam
  2. sayanggg..kes kiter samaa.....
    elya ade mood nak kawenn..tapi tarikh tak decide2 lagi..smpai hilang mood nakkawen awal...hu3....;(

    BalasPadam
  3. hai missyanz, dah lama ikut blog kamu ni tetiba terasa nak komen lak. ingatkan kamu kawin dulu, tapi rupa2nya saya yg kawin dulu. tiba2 je mak n ayah suruh nikah bulan depan. macam2 preparation kena buat. n agak kelam kabut. alhamdulillah semua ok. anything, just tarik nafas n buat slow2.

    harap boleh menolong kamu tapi kamu pun x kenal saya. kamu boleh emel saya : fareez_shazlin@yahoo.com.

    BalasPadam
  4. missyanz!! jgn la camni.. cheer up okay!

    sy suggest awak mintak jek opinion b2b bloggers ni sume. sbb semua pon tgh berada dlm situasi yg sama, so mesti willing to help u in any way kan? rajin2 update blog n bloghopping tau, insyaAllah mood kawen tu akan dtg sendiri.. =)

    BalasPadam
  5. hye yan...jgnlah mcm tu k...be strong...saye pon mcm awak gak....sampai tak tahu mane nak settle dulu...takpe Allah tahu mane yang terbaik...semoge awak sentiase kuat smapai majlis awak nnti k...;-)..btw majidee kat mane?my fiancee pon org majidee..

    BalasPadam
  6. sabar. ini sebahagian daripada ujian. 4 bulan setengah je lagi. ramai yang ada bersama kamu sebenarnya, cuma mungkin kamu sahaja rasa keseorangan. anything, just let us know *-*

    BalasPadam
  7. Cik Belle, thanks dear.. ye la kan.. i'll miss all the feeling..

    Elya, sabo la ye..

    funky_D, saya da email awk..

    sk, bukan x nak mintak tlg.. masalahnya, saya x tau nak buat apa.. alhamdulillah, mood saya da dtg blk.. thanks ye dear..

    noranis, thanks dear.. dlu saya dok majidee, tp skrg pindah kat tmn sebelah je.. tp nenek sy masih kat stu.. fiancee awk pn majidee, ank sape ea?.. jln ape? may b tgok muka kenal la kot..

    ms sz, terima kasih banyak2 dear.. saya rasa lega skit ble baca comment bloger lain.. love u all so much..

    BalasPadam
  8. awak, perasaan awk ni sama cm saya sebulan yg lepas..biasa la anak sulung cm sy, mak bapak xde pengalaman nk handle..diorg seronok nk wt kenduri..tp persiapan nya kte yg kne tentukan..sy cdgkan awk list kan dulu apa yg awak nk..pastu awk slow talk dgn parents..nk kawin kne pkai byk duit..perlukan sokongan org sekeliling..awak, jgn risau k..ble nk kawin..Allah akan permudahkan..
    nnti ble nk dekat2 kenduri..xkan mak ayah sampai ati tgok kte kelam kabut kan..skrg2 beli benda2 yg awk rse penting sket2..

    mse sy kawin 1 october yg lepas..byk sy usaha sendiri..semua beli sendiri..sebelah suami pon mcm tu.sy juga yg uruskan.sy rse tension sgt..rse mcm sume org xnak tolg sy..percaya la..every thing will be ok..org nk kawin..mmg serabut sket kepala otak..:))

    senyum selalu ok..baru berseri..

    BalasPadam
  9. Boleh sangat relate with this post. :) ni masih dalam proses e-day tapi mood dah mcm pudar2. huhu. same juga i`m the 1st in the family, so mmg pgalaman itu "zero". just wish everything goes well 4 both of us. :)

    BalasPadam
  10. Lia, terima kasih banyak2.. mood saya dah datang balik..

    bluebrownayeisa, sabar ye dear.. insya'allah everything will b ok..

    BalasPadam

Masih Belum Ada Rezeki

L ebih setahun tak menulis & jenguk blog ni.. Konon-konon sibuk dengan kehidupan harian.. Sebenarnya, berusaha meneruskan hidup.. Weddi...