Isnin, Mei 03, 2010

Dilema Risik + Tunang

x tau nk mula citer camna.. hati sedang x keruan, sedih, takut, terluka.. bertunang kali ke-2 bkn perkara mudah..

Ya, saya pernah putus tunang suatu ketika dulu.. bukan perkara yg membanggakan.. tapi amat pedih untuk buat keputusan pada masa 2.. berat mata memandang, berat lagi bahu memikul.. sy jadi fobia untuk bertunang.. fobia untuk percaya cinta.. saya mengalami kemurungan.. sepikan diri.. larikan diri dari keluarga, kawan2 & masyarakat yg sibuk nk tau..

Puas Shah pujuk saya untuk lupakan perkara 2.. alhamdulillah, kebahagiaan yg kami kecapi buat saya lupa pasal peristiwa 2.. kami merancang x mahu b'tunang..

Tapi keluarga Shah mahukan kami bertunang.. yelah, bukan salah mereka sebab teruja mahu lihat anak lelaki sulung mereka bertunang.. x adil hukum kebahagiaan org lain demi pentingkn perasaan sendiri.. akhirnya akur..

Tapi, bila tiba2 ada yg kata "x perlu tunang", "membazir je macam dulu", "x yah lah sampai panggil mk andam segala", sarung cincin je dah la", "x yah lah smpai org lain tahu, malu je".. ada yg ungkit cerita lama.. sebak, sedih sangat..

tetiba rasa cam nk call kak jie, cancel pakej yg sy pilih aritu.. pkai baju kurung biasa je.. saya over sangat ke?.... saya buat keputusan yg salah ke?.. saya terlupa tentang pandangan masyarakat.. mungkin saya x layak bertunang buat kali ke-2.. takut........ sedih........ kecewa.........

maaf, sedang emo.. nk call shah dulu.. mengadu nasib..

6 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...