Selasa, Januari 15, 2013

Bunga-bungaan - Ayer Itam

Salam semua.. Terima kasih kepada sahabat-sahabat blogger yang sudi bagi saya semangat.. Menitis air mata, saya baca komen kalian.. Sekarang Shah nampak sihat.. Dah mula kerja.. Saya dah buat keputusan majlis akan ditunda sedikit.. Shah setuju.. Mak saya pun sokong dan back-up saya bila adik-beradik dan bapa saya merungut.. Saaaayang mak.. Ramai yang bising sebab asyik tunda je.. Tapi, bukan kami yang minta.. Kami pun harap semua berjalan lancar.. Doakan kami ye..

Dua minggu lepas, saya hantar makcik ke kukup, pontian.. Mak ajak singgah ke Ayer Itam.. Jauh giler rupanya kukup ke ayer Itam.. Sakit pinggang driving.. Maklumlah, masa tu Shah masih belum sembuh sepenuhnya, jadi saya tak ajak dia.. Saje je jalan-jalan shopping kerepek.. Tapi hati saya terpaut dengan bunga-bunga kat sana.. Murah sangat..

Hasil tangkapan..


Sepokok RM2 je.. Murah kan??? Biasa jumpa 3 pokok RM10.. Boleh DIY mini pelamin atau bilik pengantin..

Bunga ni, kilat-kilat.. Sebenarnya, warna turquoise.. Kesan pencahayaan terlampau menyebabkan warna gambar nampak lain sikit.. Bunga ni mahal sikit.. Bunga hydrangae RM8 sepokok (3 jambak bunga).. Mak kata lain sikit, asyik bunga ros je.. Harga sebenar RM9.50.. Bodek auntie tu sikit.. hehehe..

Percubaan ke atas dulang hantaran berkaki pendek ni.. Mungkin saya akan campurkan dengan bunga warna putih.. Masih menggoogle untuk cari idea..

Banyak-banyak kedai, kedai ni je ada bunga-bunga yang menawan hati.. Dari jauh macam tak selera je nak masuk kan?.. Tapi macam-macam ada.. Kalau nak beli beads dan pearl pun ada jual kat sini.. Bukan yang packing kecik-kecik tu.. Diorang dah siap packing tapi besar lah jugak dan harga berbaloi.. Yang paling penting boleh tawar-menawar.. Kedai ni bertentangan dengan bazar Ayer Itam yang orang sibuk beli kerepek & pasu tu..

Official warna tema untuk majlis nikah saya adalah turquoise + putih.. Tapi konsep belum dapat pikir lagi..

p/s: Semalam adik Shah accident motor.. Tangan patah.. Yang tak bestnye, dia pakai motor member.. Hmmmm.. Dugaan kan?.. Kesian Shah sebab dia anak lelaki sulung.. Ya Allah permudahkanlah urusan kami.. Amin..

2 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...