Selasa, Februari 18, 2014

Review - DIY Tudung, Veil Nikah & Beading


Post kali ni banyak sikit gambar.. Antara projek DIY saya adalah Tudung Nikah, Veil Nikah & Beading..


Tudung nikah..

Saya beli kain satin yang kurang berkilat 1 meter, potong empat segi sama dan suruh tailor tolong jahit tepi.. Siap.. Saya pun ada spare kan tudung bawal putih sebagai back-up plan.. Tapi pada hari kejadian saya guna tudung diy saya sebab, kain satin lebih keras.. senang nak bentuk daripada tudung bawal..

Post yang lepas saya ada share tentang projek DIY veil nikah dalam post Nagoya Sale - Lace & Teaser - DIY Veil Nikah

Pandangan veil saya dari belakang.. Masa ni baru selesai majlis nikah.. Gambar candid yang adik saya ambil.. Kononnya raja sehari sedang memerhatikan rakyat jelata yang sedang makan di khemah.. Huhuhu..

Saya beli kain chiffon 1.5 meter di Nagoya dan potong bentuk half moon.. Terserlah kerendangan saya berbanding Shah kan? Sebab tu saya tak pilh veil yang panjang.. Tak nak nampak makin rendang lah kononnya..

Pearl yang saya jahit sendiri.. 

Saya ada post tentang Shopping Online - Mix Pearl sebelum ni.. Tapi pearl warna turquoise tu saya beli di Indonesia masa bercuti dengan keluarga.. Dah lama saya simpan, ~akhirnya berguna jua (ala-ala Rahim SepahTu..)..


Cara saya pakai veil..

Veil dari pandangan sisi..

Tambah aksesori pada tudung..

Beading pada veil & baju nikah sedondon..





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Masih Belum Ada Rezeki

L ebih setahun tak menulis & jenguk blog ni.. Konon-konon sibuk dengan kehidupan harian.. Sebenarnya, berusaha meneruskan hidup.. Weddi...