Isnin, September 09, 2013

Teratak Pertama SHAHAYANA..


Happy Monday.. Harini, off topic pasal wedding.. Nak cerita kehidupan lepas kahwin..

Lepas majlis persandingan, kami bermalam di rumah keluarga saya.. Satu malam je.. Lepas tu, kami bermalam di rumah keluarga Shah 2 malam.. Bukan pilih kasih ye kawan-kawan, sebab rumah saya tak banyak bilik.. Kesian pulak kat makcik n pakcik yang masih blom hilang penat bantu majlis saya kena tidur luar sebab nak bagi can kat pengantin.. Huhuhu..

Lepas tu, kami terus pindah masuk rumah kakak Shah.. Kira kakak ipar saya lah kan??.. Nak tau kenapa kami tak cari rumah sendiri?.. Banyak drama sebenarnya sebelum majlis kami berlangsung.. Dari A sampai Z, semuanya jadi isu.. Tapi kami cuba bersangka baik.. Alhamdulillah dipermudahkan..

Sebulan sebelum majlis, kami dah cari rumah sewa yang sangat menepati citarasa kami.. Pakcik tuan rumah tu pun berjanji seminggu sebelum majlis kami, kami boleh masuk rumah dan serah deposit.. Tapi malangnya, pakcik tu tak dapat dikesan bila sampai waktunya.. Lagi seminggu, mana ada masa nak cari rumah lain.. Akhirnya, Shah buat keputusan tinggal sementara di rumah kakak dia, yang betul-betul berhadapan dengan rumah mak mertua saya..

Mula-mula rasa kekok tinggal dengan ipar, banyak dugaannya.. Tapi saya cuba biasakan diri.. Bukan senang nak cari rumah sewa.. Bila dapat, kami kena tunggu lagi sebulan tunggu penyewa sebelumnya keluar.. Akhirnya, selepas dua bulan menumpang dirumah kakak ipar, kami dapat mulakan hidup berdua.. 

Ruang tamu dari pintu masuk..

Pelik sikit sebab masuk je nampak meja makan dulu, dapur sebelah kanan.. Lepas tu baru ruang tamu.. Perabot asas je.. Kami sedang kumpul sikit-sikit.. Kebanyakan perabot kami angkut dari rumah keuarga, kawan-kawan bagi.. Untung juga kerja dalam bidang hartanah ni.. Kadang2 client dah nak letgo TV, Negotiator kami yang uruskan residential akan tanya saya nak x.. Alhamdulillah, semua yang asas kami ada..

Dah sebulan kami bermastautin di rumah ni.. Mak dan Ibu mertua yang menyumbangkan idea untuk susun-atur perabot.. Langsir, mak saya jahitkan khas untuk saya.. Sweetkan??..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Masih Belum Ada Rezeki

L ebih setahun tak menulis & jenguk blog ni.. Konon-konon sibuk dengan kehidupan harian.. Sebenarnya, berusaha meneruskan hidup.. Weddi...